Jak tworzyć ciekawe treści na social media?

Podziel się z innymi - udostępnij w social mediach

Jak tworzyć ciekawe treści na social media?

Jak tworzyć ciekawe treści na social media?

Z tego artykułu dowiesz się, jak tworzyć ciekawe treści na social media, tak aby Twoje działania były celowe i efektywne.

Podejmowanie biznesowych działań w social mediach nikogo dziś nie dziwi. Prowadzenie różnych kanałów, a więc nie tylko posiadanie firmowej strony na Facebook’u (Fanpage), ale także – działania na Instagramie, Pinterest, a nawet TikTok’ u to już dziś naprawdę standard.

Kluczową decyzją w większości przypadków stało się więc nie to – czy warto tworzyć content, ale to – jak tworzyć ciekawe treści na social media…

UPORZĄDKUJ I ZAPLANUJ SWOJE DZIAŁANIA

Dawno, dawno temu był sobie nowy post na moim kanale...

Systematyczne działania w social mediach to pierwszy krok do sukcesu. Oczywiście pod warunkiem, że są one odpowiednio zaplanowane. 

Lubię porównywać planowanie publikacji postów do programu telewizyjnego. Pomyśl, jak by to było, gdyby Twoi fani czekali na nowy post, jak na nowy odcinek ulubionego serialu… Można się rozmarzyć 🙂 ale o to właśnie w tym wszystkim chodzi!

Pozwól Twoim odbiorcom przyzwyczaić się, że w każdy poniedziałek na Twoim kanale pojawi się nowy post ze śmiesznym filmikiem, w środy mogą liczyć na inspirujący artykuł, a w piątki – polecisz ciekawe pomysły na weekendowy relaks.

Spraw, aby na Twoje posty warto było czekać

Na moim głównym Fanpage – Akademia Możliwości – od kilku lat, codziennie rano udostępniałam post z poranną motywacją, pod którym pojawiały się bardzo inspirujące komentarze. Przyszedł jednak taki okres w moim życiu, w którym chwilowo zaprzestałam publikacji w social mediach.

Nie byłam pewna, czy moi odbiorcy w ogóle zauważą brak porannej motywacji na moim kanale… Okazało się, że nie tylko ja byłam do niej przyzwyczajona 🙂

Twoi odbiorcy widzą Twoje publikacje, ale także ich brak – postaraj się zacząć od zaplanowania swoich działań i systematycznie trzymaj się wyznaczonych celów.

Pamiętaj także, że wszystkie treści, jakie udostępniasz powinny być spójne z Twoją marką.

Jakie rodzaje treści warto publikować?

Jak już wspomniałam – prowadzenie profili w social mediach powinno być odpowiednio zaplanowanym przedsięwzięciem. Nie tylko Ty musisz wiedzieć, jakie posty wkrótce ukażą się na Twoim kanale – dobrze, aby wyczekiwali ich również Twoi odbiorcy.

Jak jednak zdecydować się na temat i rodzaj treści? Jedno jest pewne – Twoim celem powinno być budowanie społeczności, a więc tym samym – zaangażowania wśród Twoich odbiorców. Dodatkowo, Twoje działania powinny skupiać się wokół Twojej marki.

Kto jest po drugiej stronie posta? Zacznij od PERSONY!

Wszystko to oznacza, że na samym początku musisz zastanowić się nad tym – do kogo tak właściwie kierujesz swoje treści? Bardzo pomocne może okazać się stworzenie persony, czyli profilu klienta (odbiorcy contentu) idealnego.

Zastanów się jakim językiem będziesz mówić (lub pisać) do Twoich odbiorców – czy będzie to język oficjalny, a może raczej swobodny? Odpowiedz sobie również na pytanie – jakie potrzeby i problemy mają Twoi odbiorcy? Co ich ciekawi, bawi, smuci? Kim jest człowiek po drugiej stronie Twojego posta? Czyją uwagę chcesz pozyskać?

JAK TWORZYĆ CIEKAWE TREŚCI NA SOCIAL MEDIA - TYPY POSTÓW

Przykuwaj uwagę i buduj świadomość marki

Głównym celem publikacji treści w social mediach powinno być budowanie świadomości marki wśród Twoich odbiorców. Są to takie działania marketingowe, które mają na celu kreowanie i utrwalanie w umysłach Twoich odbiorców – tego, że Twoja marka istnieje, a także jej pozytywnego wizerunku.

Twój przekaz musi być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Gdy Twoja marka zdobędzie zaufanie odbiorców – będzie skutecznie sprzedawać Twoje produkty lub usługi.

Casting na post, który przykuje najwięcej uwagi

Zanim jednak zyskasz zaufanie Twoich odbiorców – musisz zyskać ich uwagę. Pamiętaj, że Twoje treści będą scrollowane wśród setek innych informacji. Dlatego – liczy się pierwsze wrażenie. Twój post musi być widoczny.

Zadecydować może “rzucający się w oczy” kolor, angażujące uwagę zdjęcie, kilka pierwszych sekund Twojego filmu… Każda Twoja publikacja musi przejść casting na uwagę Twojego odbiorcy. Pamiętaj o tym przy tworzeniu swoich treści.

Do dyspozycji masz kilka typów postów. W tym wpisie chciałabym wspomnieć o czterech, a mianowicie – o publikacjach tekstowych, zdjęciach, filmach oraz linkach.

jak-tworzyć-ciekawe-treści-na-social-media-content-marketing (4)

1. Długi lub krótki tekst, jako post

Niektórzy nie wierzą już w moc słowa pisanego. Jest to w moim odczuciu duży błąd, ponieważ nawet w social mediach znajdziemy sympatyków ciekawych treści.

Post, który opiera się jedynie na słowie pisanym może być bardzo krótki – jak tweet – lub być niekończącą się opowieścią opublikowaną na profilu prywatnym FB, celem wyrażenia aktualnego stanu emocjonalnego autora – często dużego wzburzenia… 👿 

My po prostu wciąż lubimy czytać! Szczególnie wciągające są opowieści, których w social mediach nie brakuje. Storytelling to potężne narzędzie marketingowe. Jeśli chcesz nauczyć się sztuki marketingu opowieści – zachęcam Cię do “poczęstowania się” moim darmowych kursem w formie artykułu, który znajdziesz TUTAJ.

2. Pojedyncze zdjęcie lub galeria

Zdjęcie jako wpis. To jedna z najbardziej popularnych form publikowania w social mediach, szczególnie na Facebook’u, Instagramie i Pinterest.

Zdjęcia zdecydowanie pomagają w przykuciu uwagi odbiorców. A co za tym idzie – pomagają w budowaniu zaangażowania (polubienie, komentarz). Szczególnie, gdy ich treścią są ludzie, zwierzęta, czy też piękne miejsca.

Równie dużo uwagi przykuwają grafiki informacyjne (tzw. infografiki), jak i zdjęcia z ciekawymi “dopiskami”. Coraz bardziej popularną formą postów są również galerie i karuzele zdjęć.

3. Filmy, czyli video lub live

Treści video zdecydowanie podbiły internetowy świat. Popularne są nie tylko długie filmy, wywiady, czy nawet całe kursy dostępne od ręki (sama takowe publikuję i to zupełnie za free 🤫).

Ogromną popularnością cieszą się także krótkie filmiki. Nawet te, które trwają zaledwie SEKUNDĘ!

Oczywiście królem takich krótkich, filmowych publikacji jest TikTok. Zapętlony film opublikowany na tej platformie powinien trwać krócej niż minutę. Często filmy, jakie można tutaj znaleźć trwają właśnie – zaledwie parę sekund.

Wspominając o filmach, nie można pominąć postów publikowanych w formie transmisji na żywo (tzw. live). Są one o tyle ciekawe, że umożliwiają nawet przeprowadzenie wywiadu na żywo, z osobą oddaloną od nas o setki kilometrów. Atutem jest również bezpośredni kontakt w trybie rzeczywistym z naszymi odbiorcami – możemy chociażby na bieżąco odpowiadać na pytania zadane nam w komentarzach.

4. Linkpost przekierowujący do konkretnej strony

Linkpost to oczywiście post kierujący naszych odbiorców do wybranej strony internetowej. Będzie to więc taka publikacja, która w treści zawierała będzie link, zwany także hiperłączem lub odnośnikiem.

Warto zaznaczyć, że do linkposta zazwyczaj można dodać dowolną grafikę. Oznacza to, że nasz post wcale nie musi wyglądać tak, jak ten na podglądzie zaproponowanym zaraz po wklejeniu linku (z grafiką domyślnie pobraną ze strony, do której prowadzi link). W większości przypadków mamy wpływ na jego ostateczny wygląd.

Publikowanie linków w social mediach, jest szczególnie ważne, gdy chcemy zwiększyć zasięg i widzialność witryny internetowej, do której przekierowuje opublikowany przez nas link.

Linkpost będzie więc dobrym rozwiązaniem, w sytuacji gdy przykładowo – chcemy przekierować naszych odbiorców do nowego wpisu blogowego lub bezpośrednio na podstronę naszego sklepu – do opisu konkretnego produktu.

JAK TWORZYĆ CIEKAWE TREŚCI NA SOCIAL MEDIA - TEMATYKA I CEL

1. Prezentacja i budowanie świadomości marki

Może wydawać się, że mówienie o marce lub o swojej osobie jest zupełnie zbędne. Niestety zasada “dobry produkt sprzeda się sam” nie jest aż tak dobra, jak mogłoby się nam wydawać.

Chyba nikt nie lubi kupować przysłowiowego “kota w worku”. Czemu więc mielibyśmy zaufać marce, o której nic nie wiemy lub osobie, którą pierwszy raz widzimy na oczy? Jest to bez wątpienia trudne.

A co jeśli to Twoja marka (firmowa lub osobista) jest właśnie na takiej mało znanej pozycji na rynku? Klienci mogą mieć opór, aby Ci zaufać, nawet jeśli Twój produkt lub usługa rzeczywiście jest rewelacyjna.

Naprzeciw wychodzą Ci social media – dając przestrzeń, w której możesz o sobie opowiedzieć. Możesz zabłysnąć wiedzą, doświadczeniem, pochwalić się swoimi umiejętnościami – dać się poznać. To Twój skrawek wirtualnej przestrzeni, który możesz zapełnić informacjami o sobie i Twojej firmie. Zasiej informacje o Tobie i Twojej działalności, a wyrośnie z tego mocna marka! 💪

jak-tworzyć-ciekawe-treści-na-social-media-content-marketing (5)

2. Posty lifestylowe i backstage

Informacje o życiu prywatnym osób publicznych bywają warte znacznie więcej niż “złoto”💰 O stylu życia współczesnych autorytetów lubimy czytać, ponieważ chcemy być jak oni – pić tę samą kawę, wykonywać te same ćwiczenia, dążyć do takich samych efektów…

Twoi odbiorcy chcą poznać także i Ciebie! Chcą wiedzieć, jakich poglądów broni marka, której są sympatykami – chcą się z Tobą utożsamiać. Pokaż im siebie i Twój styl życia! Gdzie pijasz poranną kawę, co gościło dziś na Twoim obiadowym talerzu, jakie ciekawe miejsca polecasz na weekend.

Pokaż, że jesteś człowiekiem i nic co ludzkie nie jest Ci obce! 🙂 Oczywiście publikując – pamiętaj o zachowaniu odpowiedniego języka komunikacji, spójności wizerunku marki oraz tego – kto jest Twoim odbiorcą.

3. Posty tematyczne nawiązujące do Twojej branży

W zależności od przedmiotu Twojej działalności – możesz publikować treści motywacyjne, modowe, czy motoryzacyjne. Treści informacyjne skupiające się wokół tematyki branżowej mogą sprawić, że zyskasz zaufanie swoich odbiorców.

Dzielenie się wiedzą, nowinkami, doświadczeniem lub branżowymi trendami – może sprawić, że Twoja marka zostanie uznana za eksperta w danej dziedzinie i tym samym – zdobędziesz zaufanie Twoich odbiorców.

4. Real Time Marketing, trendy i aktualne wydarzenia

Real Time Marketing (RTM) polega na natychmiastowej reakcji na konkretne wydarzenie. Mowa tutaj nawet o kilku minutach. Chodzi o to, aby być jednym z pierwszych – oczywiście daje to szansę nie tylko na zwiększenie zaangażowania Twoich odbiorców, ale także na polepszenie zasięgów – w końcu to, co nowe – lubimy udostępniać znajomym 🙂

Jeśli jednak nie nadążasz na tyle szybko, aby być jednym z pierwszych – możesz po prostu śledzić aktualne wydarzenia i trendy. W tym celu możesz skorzystać z narzędzia Google Trends lub podobnego. Dzięki niemu możesz sprawdzać potencjał wybranego przez Ciebie tematu.

Pamiętaj, aby przekazując najnowsze informacje – zawsze nawiązywać do swojej działalności. W końcu Twój kanał to jednak przede wszystkim spójna marka, a nie jedynie najświeższe wiadomości, prawda? 🙂

5. Publikacja archiwalnych treści

Jeśli posiadasz bogate archiwum autorskich treści, które są bardzo dobre – nic nie stoi na przeszkodzie, aby kolejny raz podzielić się nimi z Twoimi odbiorcami.

Jeśli masz artykuły blogowe, które cieszą się dużą popularnością lub uniwersalne posty, które przykuwają uwagę Twoich odbiorców – ułatw innym powrót do tych treści.

Zauważyłam, że osoby zainteresowane moim contentem – cieszą się, gdy publikuję archiwalne posty, np. sprzed roku (zawsze zaznaczam, że jest to ponowna publikacja) i ku mojemu zdziwieniu – moi odbiorcy dość często wyznają, że zupełnie o tych treściach zapomnieli.

Cieszą się więc nimi na nowo, a gdyby nie ponowna publikacja – niektóre posty mogłyby zostać zupełnie zapomniane…

JAK TWORZYĆ CIEKAWE TREŚCI
NA SOCIAL MEDIA - PODSUMOWANIE

Nie przeszkadzać - tu się tworzy VIRAL!

Pamiętaj, że po drugiej stronie publikacji zawsze powinien być drugi człowiek. W przeciwnym wypadku budowanie społeczności w social mediach nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

W końcu tworzysz content, ponieważ chcesz przykuć uwagę konkretnej grupy docelowej… Zacznij od tego, aby ustalić – kim jest Twój odbiorca. W tym celu możesz stworzyć personę i/lub przeprowadzić badania marketingowe.

Zastanów się nad tym, jakie treści będą atrakcyjne dla Twojego potencjalnego klienta – jakim językiem będziesz do niego mówić lub pisać? Jakie problemy możesz pomóc mu rozwiązać? Co przykuje uwagę osoby, dla której chcesz tworzyć swój content?

jak-tworzyć-ciekawe-treści-na-social-media-content-marketing (1)

Jakie jest Twoje zdanie na temat treści, jakie powinno się publikować w social mediach? Jakie typy publikacji lubisz tworzyć najbardziej? Czy myślisz że są posty, których nie odważysz się opublikować?

Duża część moich Klientów miała kiedyś problem z publikowaniem filmów ze swoim wizerunkiem – wspólnie udaje się pokonać takie opory. A jak jest z Tobą? Czy masz problem z nagrywaniem się lub “zapominasz języka”, gdy jesteś przed kamerą?

Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii na temat ciekawych treści publikowanych w social mediach.  Podziel się w komentarzu swoimi przemyśleniami.

Jeśli artykuł był dla Ciebie pomocny lub ciekawy – podziel się tą treścią ze swoimi znajomymi w social mediach.

CHCESZ WIĘCEJ WIEDZY?
ZAPISZ SIĘ NA INSPILETTER!

INSPIRUJĄCA PODRÓŻ PO ŚWIECIE PSYCHOLOGII BIZNESU

Wszystko masz na mailu - czytasz kiedy i gdzie chcesz!

Skrzynka mailowa – źródłem Twojej inspiracji!
Inspiletter to nie tylko źródło wiedzy na temat aktualnych trendów z biznesowego świata, ale również – prawdziwej inspiracji do tworzenia i działania!

ebook-akaedmia-możliwości-21-psychologiczno-sprzedażowych-tajemnic-e-biznesu-milena-borkowska

Administratorem Twoich danych osobowych jest Milena Borkowska, prowadząca działalność gospodarczą o numerze NIP: 7123015735, o nazwie: AKADEMIA MOŻLIWOŚCI Milena Borkowska, przy ul. Słowackiego 55/1 w Poznaniu. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących praw, znajdują się na stronie: Polityka Prywatności.

Twoje dane traktujemy z należytym szacunkiem. Twój adres email i dane osobowe będą bezpieczne w naszej bazie danych. Nie przekazujemy tych informacji osobom niepowołanym, ani ich nie odsprzedajemy. W każdej chwili możesz wypisać się z listy lub zaktualizować swoje dane. Masz także prawo żądać dostępu do swoich danych, ich zmiany/usunięcia.

Wspieraj twórczość

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Polubisz? Będzie miło :)

Podziel się z innymi - udostępnij w social mediach

Dodaj komentarz

E-BOOK GRATIS!Czy odebrałeś/łaś już bezpłatnego ebooka?

NARZĘDZIA ZWIĘKSZAJĄCE SPRZEDAŻ

To ponad 100 stron ilustrowanej e-książki z wiedzą dotyczącą budowania marki i sprzedaży - ZA FREE!

Czy odbierasz tego e-booka GRATIS?

A może nie lubisz prezentów?

×
×

Koszyk